1.
Trebuie sa stii in ce domeniu se invarte site-ul clientului (sau a
tau). Este o nisa cu putini competitori? Se bate cu site-uri cu varsta
si autoritate ridicata? Sunt competitori seriosi doar pe primele 1-5
locuri, sau se bat pana pe paginile 3-4 in SERP. Deci primul lucru care
trebuie facut e sa vezi impotriva cui optimizezi.
2.
Keyword-urile trebuie studiate, de asemenea, in comparatie cu
competitia. Un truc folositor este sa iti iei toti competitorii directi
si sa le studiezi sursa site-ului. Majoritatea isi vor pune in <meta
keywords> cuvintele cheie principale. De aici poti ori sa a) furi si
tu keywordurile, b) te inspiri, c) ocolesti anumite keyword-uri grele
Ca
sa gasesti keywordurile potrivite, trebuie sa vezi care sunt cele
cautate de useri pe motoarele de cautare. Poti face asta cu mai multe
"tools" gratuite pe care le gasesti pe net:
Nu
intotdeauna keyword-urile cele mai cautate trebuie sa fie si tinta.
Keyword-urile de tip
""http://blog.searchenginewatch.com/blog/050314-164653"]long tail" pot
aduce de multe ori mai mult trafic decat cele principale, pentru ca
sunt mai usor de adus in top. Personal, prefer sa imi stabilesc
keyword-urile pe trei tier-uri:
In
caz ca domeniul nu a fost inca ales (la un site propriu de exemplu),
exista cateva trucuri cu care putem alege numele domeniului sa fie mai
SEO friendly. De exemplu, domeniile cu keyword-uri in ele vor fi mult
mai vizibile. Daca vrei sa vinzi "oua rosii" un site de genul www.
ouarosii .com sau www. oua-rosii .com va beneficia de aparitia
keyword-ului exact in nume. Totusi, nu e bine sa exagerezi si sa pui
nume la domenii de genul www.
keyword1-keyword2-keyword3-keyword4-keyword5 .com pentru ca in cazul
asta sunt sanse mari sa fii penalizat mai degraba.
Mai este un
avantaj sa ai domeniul de forma "keyword1-keyword2" sau "kw1kw2". Cand
cineva va vrea sa puna un link catre site-ul tau, iti va baga in textul
ancora cele 2 keyword-uri, deci link-urile respective te vor ajuta mai
mult in SERP.
Trebuie sa fii atent sa nu iti fie considerat
site-ul de fapt doua site-uri diferite cu continut dublu: forma "www.
domeniu .ro" a site-ului e considerata un subdomeniu al lui "http://
domeniu .ro". Trebuie facuta o redirectionare la o singura adresa. De
exemplu, cand cineva scrie in address bar-ul browserului "domeniu .ro",
sa fie redirectionat la "www. domeniu .ro". Aceeasi problema exista
uneori cu fisierul "www .domeniu .ro/index.htm" si se poate rezolva la
fel, cu un redirect/rewrite din fisierul .htaccess care se afla in
root-ul site-ului. Majoritatea firmelor de hosting din afara au ca
standard codul de rewrite in .htaccess, dar daca host-ul tau nu il are,
poti modifica htaccess-ul bagand codul urmator:
Evident, domain ro si www domain ro trebuie inlocuite cu domeniul site-ului tau.
III. Optimizarea On-Site
Optimizarea on-site se refera la optimizarea "infrastructurii" website-ului:
1. Tag-ul <title> 2. Meta tag-urile 3. Alt tag-uri pe imagini 4. Formatarea textului (headinguri, bold, italic) 5. Fisierul robots.txt
Tag-ul
de titlu e probabil cel mai important de aici, nu doar pentru SEO ci si
pentru CTR (click through rate) in SERP (search engine results page).
Titlul fiecarei pagini trebuie sa fie diferit, sa nu fie considerat
duplicate content, dar sa aiba in el 2-4 keyword-uri. De exemplu, un
titlu la pagina in forma:
kw1, kw2 - nume site, descriere cu kw3 in ea
e din pctl meu de vedere cea mai potrivita momentan.
Dintre
meta tag-uri, majoritatea sunt pur informative, singurele care conteaza
cat de cat sunt meta description si meta keywords. Ce este scris in
meta description va aparea sub titlu in SERP si conteaza sa ai si aici
unu-doua keyword-uri. Meta keywords nu prea conteaza, cel putin nu la
SE-urile importante. Mai mult, competitorii tai pot intra, sa iti vada
sursa si sa iti fure cuvintele cheie (cum am zis mai sus, la alegerea
kw-urilor)
Headingurile, boldarea si italicizarea textului conteaza mai putin, dar conteaza. Evident, se boldeaza keywordurile, nu altceva
Ideea e ca motorul de cautare vede markup-ul cum ca un cuvant e boldat,
deci decide ca e mai important decat restul din pagina si s-ar putea sa
fie keyword.
Robots.txt e un fisier in root-ul site-ului din
care poti controla cum indexeaza crawlerii SE-urilor site-ul tau. Poti
sa le zici sa nu indexeze anumite pagini cu atributul no-index sau sa
nu transfere din autoritatea site-ului (pagerank de exemplu) cu
no-follow. Cu robots.txt si cu ceva internal linking, iti poti controla
PageRank-ul total de pe site si sa il focalizezi in doar cateva pagini
importante.
IV. Continutul Optimizat
Recomandat
e ca pe fiecare pagina, sa fie macar 200 de cuvinte cu continut
optimizat, altfel crawlerii vor avea probleme in a "stii" despre ce e
pagina respectiva. Unii considera ca textul trebuie sa fie cat mai mare
posibil, altii spun ca tot ce e peste 600 de cuvinte e degeaba.
Personal, cand scriu articole optimizate pentru clienti sau pentru
mine, incerc sa le fac peste 500 de cuvinte, cu o densitate a
keyword-urilor de 10% (deci in 500 de cuvinte, 50 sunt kw-uri
principale, secundare sau tertiare)
Eu structurez continutul pe cele 3 tier-uri de care am amintit la keyword-uri.
Tier
1 - un articol introductiv care contine un mic paragraf de introducere
la celelalte articole si cate un link catre ele. Articolele de tier 1
le optimizez cu kw-uri tier 1 (kw-uri principale) in linkuri si in
paragrafele introductive. De exemplu, daca am un site de oua si kw-ul
principal e "oua de gaina" si kw-urile secundare sunt "oua rosii de
gaina" "oua galbene de gaina" "oua de gaina batrana" le voi folosi pe
acestea in anchor text-ul care linkuieste catre articolele secundare.
Tier
2 - articolele secundare sunt construite pe termenii cheie secundari.
Pentru mine, aici e miza cea mai mare pentru ca aici poti atrage
traficul pe domenii grele de lucru (ok, exemplu cu ouale nu era cel mai
bun, pt ca nu e un domeniu care sa aiba o competitie acerba:P). Deci,
optimizez fiecare articole pe cate UN SINGUR kw-ord secundar, pe langa
care mai bag 2-3 keyword-uri tertiare, din long-tail.
Tier 3 -
nu toate articolele secundare vor avea si un tier 3, dar daca e cazul,
poti face un articol tier 3 care sa fie scris pe un keyword tertiar si
link-uit din tier 2 cu text ancora pe kw-ul respectiv.
In cazul
in care lucrezi la un site care are deja continut, il poti optimiza
putin inserand cuvinte cheie unde se potrivesc, sau creand paragrafe
suplimentare care contin keyword-urile. In general, cel mai important e
sa apara keyword-uri in primele doua paragrafe din articol.
V. Linking
Vorbim de 3 tipuri diferite de link-uri care ajuta la SEO:
1.
Internal links - link-uri externe, de la o pagina de pe site pe alta
pagina a aceluiasi site. Link-urile astea ajuta la indexarea mai rapida
a site-ului de catre crawleri dar transmit si autoritatea intre pagini.
De exemplu, daca pagina principala a site-ului e importanta si are
multe link-uri, punand un link intern pe ea catre o pagina secundara,
ii poti creste acesteia din urma importanta. Cu link-uri interne si cu
atributul no-follow poti controla ceea ce specialistii SEO numesc
"internal link juice".
2. Link-uri externe - linkuri de pe
site-ul tau, catre alte site-uri. Aici conteaza, pe cat poti, sa pui
link-uri catre site-uri care au relevanta cu domeniul site-ului tau. De
exemplu, daca ai un site de despre masini, cel mai bine e sa pui cateva
link-uri catre alte site-uri cu masini importante. Va dau un caz
concret. Am un website personal despre jocul World of Warcraft, pe care
l-am adus pe primele locuri in SERP-uri pe keyword-uri extrem de grele,
doar din external linking (aveam cam 100 de external link-uri catre un
site important din domeniu, pe fiecare pagina).
3. Inbound links
(IBL) - link-uri pe care le pun altii catre site-ul tau. Nu doar ca vei
primi trafic de pe site-urile pe care iti sunt puse linkurile, dar ele
iti vor trimite si link juice-ul lor. Cu cat primesti un link de la un
site mai important, cu atata Google va considera mai important si
site-ul tau si il va ridica in SERP, il va scoate din supplemental
index sau il va indexa complet. E importanta si forma IBL-ului pe
site-ul respectiv: cel mai mult beneficiezi de o crestere in SERP daca
IBL-ul vine catre tine cu un keyword in textul ancora. Deci pentru
site-ul cu ouale, un IBL va avea mai multa valoare daca link-ul e pus
sub forma "Oua Rosii" decat daca e pus sub forma "vizitati un site
interesant AICI".
IBL-urile sunt cele mai importante si sunt in
afara controlului tau (la internal si external ai control complet) deci
trebuie sa le obtii prin 3 metode:
1. Link exchange - ceri un link pe alt site, punand la randul tau link catre ei pe site-ul tau 2. Paid linking - cumperi un link pe alt site 3.
Continut de calitate - scriind continut de calitate, vei primii
link-uri de pe alte site-uri, care vor contribui la ridicarea paginilor
cu continutul respectiv si implicit a intreg site-ului tau. Continutul
de calitate poate sa se extinda viral, deci are potential nelimitat.
VI. Design-ul site-ului
Cine
sustine ca designul unui site nu e important din punct de vedere al
optimizarii nu are habar, to be honest. In primul rand, arhitectura
linkurilor e importanta pentru indexare si numele link-urilor pot avea
o oarecare greutate. Un link de genul domeniu .ro/keyword1.php va conta
mai mult decat acelasi link, de forma domeniu
.ro/chestiiinteresante.php.
Design-ul grafic are iarasi
importanta, pentru ca vrei ca site-ul sa se incarce rapid, sa nu stea
crawlerul dupa tine. Sigur, un crawler indexeaza o pagina in cateva
milisecunde, dar din cate stiu ii poti ingreuna munca daca ai pagini de
500-600kb sau mai mult. In plus, un design eficient inseamna mai mult
"on page time" si mai multe page impressions, care personal cred ca au
o importanta in cum iti este evaluat site-ul.
Daca iti faci un
site full flash, chiar daca arata bine, trebuie stiut ca un crawler nu
poate indexa textul din flash. Sunt tot felul de trucuri, cum ar fi
folosirea de text din fisiere externe, tehnologia SIFR si altele, dar
din nou, ingreunezi munca motoarelor de cautare, deci nu poate fi de
bine
La fel cu javascriptul, nu se poate (inca) indexa textul dintr-un JS.
Aviz celor care folosesc excesiv si absolut inutil nav bar-uri JS sau
pop-upuri cu continut.
Last but not least, imaginile, care tin
pana la urma de design, pot avea un important rol in optimizare.
Modulul motorului Google, Google Images indexeaza imaginile de pe
site-uri dupa marime, alt tag si continutul langa care sunt puse, deci
si pozele trebuie optimizate in asa fel incat sa contina keyword-uri in
alt tags, sa aiba o marime (atat dimensiuni cat si numar de kb/mb) care
sa poata fi indexata.
VII. Monitorizarea rezultatelor
Ca
sa vezi ce rezultate a avut campania de SEO, trebuie sa stii de la ce
ai pornit. La inceputul campaniei, noteaza undeva traficul mediu de pe
ultima luna, rata de conversie (daca e vorba de vanzarea unui
produs/serviciu/ad) si pozitiile in SERP la keyword-urile pe care
urmeaza sa optimizezi.
Aceasta este o astfel de mare resursa pe care le furnizează şi-l dau gratis. Îmi place să văd site-uri web care inteleg valoarea de a oferi o resursă principală pentru gratuit. Cred cu adevărat iubit lectură mesajul dumneavoastra. Vă mulţumim!
Благодушный день. Хотите себе уникальную футболку? Иначе хотите исполнять уникальный подарок? Вы можете заказать такую футболку у нас! Есть футболки [url=http://vsevsefutbolki.ru/cat/50/subcat/socer/page/2 ]Прикольные надписи [/url] Постоянным покупателям скидки! Запас неутомимо пополняется!
Youre atât de cool ! I dont Presupun citit Ive așa ceva înainte . Asa de bine să caute pe cineva cu cateva idei autentice pe acest subiect . mulțumesc cu adevărat pentru care încep asta . acest site este un lucru care este nevoie peInternet , cineva cu un pic de originalitate . de locuri de muncă util pentru a aduce un lucru nou pe web ! Vă doresc noroc !
Bine scrie-up , eu sunt vizitator normală de web- top.ucoz.com , menține pânăoperează frumos , și este de gând să fie un vizitator regulat, pentru o lungă perioadă de timp . Vă doresc noroc
Îmi place informaţii valoroase pe care le oferă să fie articole. Pot să marcaj blog si facilitate de testare copiii mei exact de aici, în general. Sunt uşor pozitiv acestea sunt de gând să fie informat destul de o multime de lucruri noi aici decat oricine altcineva!