Statistics |
Total online: 1 Guests: 1 Users: 0 |
|
Home » 2009 » March » 19 » Link Exchange
|
Dupa
mine personal, unul dintre cele mai dificile lucruri pe care cineva
trebuie sa le realizeze atunci cand cineva doreste sa-si promoveze
site-ul in diverse motoare de cautare in special pe Google, este
procesul de "Link Exchange". Folosesc aceasta denumire in limba engleza
deoarece mi se pare cea mai potrivita. Dupa ce un site a fost
construit, asa cum se stie, urmatoarea miscare este ca acesta sa poata
fi gasit cu diverse motoare de cautare (Google, MSN, Yahoo, etc.). Insa
ceea ce face ca site-ul sa fie atractiv pentru toate SE-urile este
popularitatea si referintele site - ului pe web.
Si luam urmatorul exemplu ( pe care l-am preluat, mi s-a parut foarte
bun, de la cineva caruia poate ii datorez inceputurile mele de om PRO
SEO.)
Cineva scrie o carte, sau orice altceva, dar care este valoroasa prin informatia ei.
Faptul ca un numar tot mai mare de oameni recomanda aceasta carte
respectiv autorul ei nu face decat sa creasca valoarea, credibilitatea
si celebritatea acelei carti respectiv a autorului.
Ei bine obtinand pentru site-ul personal cat mai multe astfel de
referinte din partea altor site-uri si anume: link-uri spre site-ul
nostru, vom obtine o relevanta, popularitate si credibiliatate tot mai
mare nu doar din partea vizitatorilor dar si din partea SE-urilor.
Bineinteles aceste referinte se obtin datorita calitatii, unicitatii
continutului aflat pe site [carte]. Insa despre aceasta voi scrie
altadata.
Aceste link-uri venite dinspre alte site-uri ("incoming links") se pot obtine insa si prin alte metode.
Contactand proprietari de site-uri si propunandu-le un schimb de
link-uri (Reciprocal exchange). Aceasta abordare se poate face sub
diverse forme: email, telefonic, etc.... La intelegere cu alti prieteni
care au site-uri, etc.
De exemplu pentru Google cat mai multe referinte spre site-ul nostru
inseamna o relevanta tot mai mare in cautarile pe care vizitatorul le
face folosind diverse cuvinte de cautare.
Alta forma de a obtine "incoming links" sunt directoarele (foldere)
special destinate stocarii link-urilor cu diverse teme: IT, Buisness,
Comert, etc... Atentie insa la site-urile care promoveaza astfel de
directoare, site-urile respective fiind de multe ori suspectate de
unele motoare de cautare ca facand parte din asa cunoscutele
"FARM-uri". Un "Open directory project" credibil insa ar fi
http://dmoz.org/.
Exist doua modalitati de a face "Link exchange": "not repciprocal" si
"reciprocal". Google vede si recomanda prin intermediul expertilor ca
varianta "not reciprocal" este cea mai buna si mai vanata. Ea este insa
si cea mai grea. Unii obtin aceasta prin "paid inclusion process".
Adica proprietari de site-uri [A, B, C] platesc alte site-uri [D,E,F]
sa puna un link spre site-urile [A, B, C]. Versiunea "reciprocal" este
mult mai simpla si consta intr-un schimb reciproc de link-uri intre
site-uri. Si aici insa exista anumite exceptii si precautii care
trebuiesc luate in considerare. Despre aceasta voi scrie altadata insa.
Pentru inceput eu insa recomand, daca altfel nu este posibil, sa se
utilizeze varianta "reciprocal". Dar asa cum recomanda si altii, la
randul lor, este bine sa se treaca la cealalta varianta dupa un timp.
Exista numeroase programe care faciliteaza acest schimb de link-uri
intre site-uri, insa trebuie sa se acorde atenaie faptului ca unele
programe sunt luate sub observatie de motoarele de cautare si s-ar
putea ca site-ul sa fie penalizat pentru asta. Dar nu este nimic
dovedit pana acum.
Ca o concluzie la toate aceste informatii doresc sa spun ca acest
process de a aduna referinte (link-uri relevante) pentru site este unul
critic si are cea mai mare importanta dupa un alt process cu acelasi
status critic si anume "Crearea de continut calitativ pe site".
|
Views: 1434 |
Added by: web-top
| Rating: 0.0/0 |
|
Calendar | « March 2009 » | Su | Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|