Statistics |
Total online: 1 Guests: 1 Users: 0 |
|
Home » 2009 » March » 19
I. Studiul pietei si a keyword-urilor
1.
Trebuie sa stii in ce domeniu se invarte site-ul clientului (sau a
tau). Este o nisa cu putini competitori? Se bate cu site-uri cu varsta
si autoritate ridicata? Sunt competitori seriosi doar pe primele 1-5
locuri, sau se bat pana pe paginile 3-4 in SERP. Deci primul lucru care
trebuie facut e sa vezi impotriva cui optimizezi.
2.
Keyword-urile trebuie studiate, de asemenea, in comparatie cu
competitia. Un truc folositor este sa iti iei toti competitorii directi
si sa le studiezi sursa site-ului. Majoritatea isi vor pune in <meta
keywords> cuvintele cheie principale. De aici poti ori sa a) furi si
tu keywordurile, b) te inspiri, c) ocolesti anumite keyword-uri grele
Ca
sa gasesti keywordurile potrivite, trebuie sa vezi care sunt cele
cautate de useri pe motoarele de cautare. Poti face asta cu mai multe
"tools" gratuite pe care le gasest
...
Read more »
|
Robots.txt este un fisier de tip text ce contine informatie necesara
motoarelor de cautare ce aceseaza site-ul dumneavoastra. Fisierul
trebuie sa se gaseasca in fisierul root(radacina) al site-ului. Atentie
! Nu puneti fisierul robots.txt in nicio alta parta decat in radacina
site-ului, altfel motoarele de cautare nu il vor gasi.
Sintaxa fisierului robots.txt contine n(cate aveti nevoie) campuri de forma:
User-agent si Disallow.
User-agent indica robotul caruia i se va aplica o anumita regula, iar Disallow va indica adresa URL ce va blocata;
La ce foloseste fisierul robots.txt ?
In momentul in care doriti ca anumite parti ale unui site sa nu fie vizitate(indexate) de catre robotii motoarelor de cautare.
Pentru
a intelege mai bine, sa luam un exemplu: in radacina site-ului avem un
folder numit exercitii in care testam diferite scripturi php. Pe noi nu
ne intereseaza ca acest folder sa fie indexat de catre niciun motor de
...
Read more »
Views: 3602 |
Date: 2009-03-19
| Rating: 4.0/1
| Comments (4)
|
Reguli de baza:
1. Continutul paginilor este cel care va promoveaza atat prin calitate, cat si prin cantitate. De
aici expresia Content is King ! Fara continut real (ma refer la partea
vizibila, nu codul HTML) nici vizitatorii si nici motoarele de cautare
nu vor fi multumiti de site-ul vostru.
2. NU folositi nici un fel de tehnici de pacalire a motoarelor de cautare de genul:
- cuvinte cheie mici in footer - cuvinte cheie invizibile pe pagina -
doorway, care au functia de a arata motoarelor de cautare o fata mult
mai friendly si deosebita decat le-ar arata-o vizitatorilor cu browsere
clasice. - pagini cu continut redundant sau partial redundant. - nu creati pagini ce contin sute-mii de link-uri catre alte pagini de pe site-ul vostru.
Reguli ce tin de webdesign/html
- incarcati sa nu aveti pagini imense ca dimensiuni (Kb), sau daca o faceti, folositi modgzip.
- nu abuzati de elemente grafice
-
nu abu
...
Read more »
Views: 3116 |
Date: 2009-03-19
| Rating: 0.0/0
| Comments (1)
|
Daca ai un site si paginile au link-ul de forma:
index.php?id_cat=10 poti optimiza link-ul sa arate ca
10_cuvantcheie.html aceasta facand ca toate paginile sa fie mult mai
optimizate pentru Google cu putin efort si putine cunostinte (chiar
fara cunostinte nu se poate ).
Editeaza sau creaza daca nu exista pe server fisierul .htaccess in radacina
Adauga urmatoarele linii:
#Options +FollowSymLinks
#RewriteEngine on
#RewriteRule ^([0-9]+)-[a-zA-Z0-9-_]*.html$ index.php?id_cat=$1 [L]
Observatii !
Fisierul index daca are extensia .php, celelalte fisiere se vor termina in .html
In loc de id_cat poate fi altceva, trebuie doar sa modificati corespunzator
Pentru a face ceva mai complicat vezi site-ul despre expresii regulate
Citeste aici despre Modul Rewrite din Apache
Daca ai ceva de completat sau nu intelegi ceva astept comentarii pe forum.
Views: 2722 |
Date: 2009-03-19
| Rating: 0.0/0
| Comments (3)
|
Dupa
mine personal, unul dintre cele mai dificile lucruri pe care cineva
trebuie sa le realizeze atunci cand cineva doreste sa-si promoveze
site-ul in diverse motoare de cautare in special pe Google, este
procesul de "Link Exchange". Folosesc aceasta denumire in limba engleza
deoarece mi se pare cea mai potrivita. Dupa ce un site a fost
construit, asa cum se stie, urmatoarea miscare este ca acesta sa poata
fi gasit cu diverse motoare de cautare (Google, MSN, Yahoo, etc.). Insa
ceea ce face ca site-ul sa fie atractiv pentru toate SE-urile este
popularitatea si referintele site - ului pe web.
Si luam urmatorul exemplu ( pe care l-am preluat, mi s-a parut foarte
bun, de la cineva caruia poate ii datorez inceputurile mele de om PRO
SEO.)
Cineva scrie o carte, sau orice altceva, dar care este valoroasa prin informatia ei.
Faptul ca un numar tot mai mare de oameni r
...
Read more »
Views: 1433 |
Date: 2009-03-19
| Rating: 0.0/0
| Comments (0)
|
1. Titlul din tagul TITLE sa contina cuvintele cheie, dar sugestia mea este sa fie cat mai scurt, 2-3 cuvinte.
2. Numele domeniului sa contina cel putin un cuvant dintr-un cuvant
cheie ajuta enorm (Ex: www.tralalalacuvant.com). De asemenea, pentru
multi care se intreaba daca sa desparta cu "-" cuvintele cheie in
domeniu sau in numele paginii .html, nu este nevoie (
www.tralalala-cuvant.com nu e mai bun decat www.tralalalacuvant.com)
3. In primul rand sa existe tagul H! care sa contina cuvantul cheie, si
la fel ca la 1, sa nu contina prea multe cuvinte in plus decat cuvantul
cheie acolo unde e cazul. Apoi daca se poate sa existe H2 care sa
contina cel putin un cuvant din cuvantul cheie e bine. Urmeaza
B/STRONG, I/EM.
4. Frecventa unui cuvant cheie, atat in pagina cat si in tot site-ul (suficient spus)
5. Sinonimia cuvintelor nu trebuie pus prea mult accent, adica e greu
sa stai sa faci siteul numai din acest punct de veder
...
Read more »
Views: 1433 |
Date: 2009-03-19
| Rating: 0.0/0
| Comments (0)
|
Introducere
Cand navigam pe internet cu totii avem nevoie de un ghid. Pentru mine, si sunt sigur ca si pentru multi dintre
dumneavoastra, acel ghid este Google.
Stim oare sa profitam de tot ceea ce ne ofera el? In acest articol voi incerca sa prezint operatorii care pot fi folositi
in cautari precum si cateva cuvinte cu semnificatii speciale.
Operatori
Operatorul minus (-) il puteti folosii pentru termenii care doriti sa fie exclusi din cautarea dumneavoastra.
Daca puneti o fraza in ghilimele ("") Google va va returna rezultate care contin acea fraza.
...
Read more »
Views: 1311 |
Date: 2009-03-18
| Rating: 1.0/1
| Comments (2)
|
SEO (Optimizare pagini web pentru motoarele de cautare)
Definitie
Termenul
de SEO vine din Engleza de la "Search Engine Optimisation" si inseamna
optimizarea paginilor pentru motoarele de cautare.
In strainatate ea a devenit o profesie fiind numeroase firme care ofera
astfel de servicii.
De ce SEO?
Traficului unui site web este generat de motore de cautare (aproximativ
80%), de directoare web (cum este site-ul nostru) sau de vizitatori
care intra direct. Dintre motoarele de cautare cel mai folosit este
Google (mai mult de 80% din trafic). De aceea este foarte important ca
optimizarea sa se indrepte in special in optimizare pentru acest motor
de cautare.
Care este conceptual de baza?
O firma plateste o suma de bani ca site-ul sau sa se gaseasca in
primele rezultate la c
...
Read more »
Views: 1673 |
Date: 2009-03-18
| Rating: 0.0/0
| Comments (3)
|
|
|
Calendar | « March 2009 » | Su | Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|