Termen folosit in Internet marketing pentru a descrie momentul in care un vizitator al site-ului devine un client/cumparator competent. In general este momentul in care un vizitator:
- Cumpara un produs
- Furnizeaza date de contact si este interesat de produs sau
- Se inscrie pentru a primi newsletter-ul
Alt Text
Prescurtarea de al Alternative Text care este o proprietate a tagului img
in care se prezinta o descriere a imaginii, vizibila atunci cand
mouse-ul este peste acea imagine sau cand nu se incarca imaginea in
browser.
BackLinks/LinkBacks
Link-uri catre site-ul tau, link-uri ce pot sa fie plasate atat in interiorul propriului site, cat si pe alte site-uri.
Blog,Blogger
Un blog este esentialmente un jurnal web. Activitatea de
updatare a blog-ului poarta denumirea de ”blogging”, iar cineva care
pastreaza blog-urile este un ”blogger”. Blog-ul este de regula updatat
zilnic folosind un software care permite oamenilor cu putina sau chiar
fara experienta in acest domeniu sa intretina blog-ul. Post-urile
dintr-un blog sunt in cele mai multe cazuri ordonate in ordine
cronologica iar cele mai noi adaugari au trasaturile cele mai
dominante.
Breadcrumbs
O
forma de a naviga printr-un site web care arata in mod ierarhic
structura link-urilor. In interiorul site-ului locatia curenta este
indicata printr-un lant de link-uri ce sunt structurate in mod ierarhic
plecand de la pagina principala (home page). Un astfel de lant de
link-uri atrata in felul urmator:
Acasa > Produse > Ceaiuri > Ceai verde.
Broken links
Link-uri din interiorul unui site web care atunci cand sunt accesate deschid o pagina noua ce contine anumite erori.
Captcha
Este
o imagine reprezentand un grup de litere si cifre, destinate
introducerii de catre utilizator, asemenea unui cod. Aceasta metoda
este folosita pentru a stopa submitarile automate la directoare, fiind
foarte dificil pentru o masina sa interpreteze imaginea respectiva si
sa obtina o informatie corecta. Captcha-urile pot reprezenta si parole,
folosite pentru combaterea postarii automate sau spam-ului cu
comentarii la un post.
Click through
Procedeul de a da click pe un link ce apare in pagina de rezultate
intoarse de un motor de cautare, vizitand astfel site-ul indexat de
motor. Acest link este unul important deoarece prin intermediul lui se
primesc pe site vizitatori de pe motoarele de cautare.
Cloaking
Tehnica de ascundere a continutului paginii. Presupune
aratarea unei pagini optimizate motoarelor de cautare sau directoare si
a altei pagini utilizatorilor si este o metoda legitima de a impiedica
furtul continutului optimizat, insa motoarele de cautare considera asta
spam.
De-listing
Scoaterea paginilor web din baza de date a unui motor de cautare,
pentru ca acesta sa nu le mai indexeze. Indepartarea aceasta poate avea
mai multe cauze, cum ar fi: faptul ca serverul unde este hostat site-ul
nu este de incredere sau folosirea tehnicilor de spam.
Dead Link
Un
link ce nu conduce catre nici o pagina sau site, probabil din cauza ca
serverul este cazut, sau pagina a fost mutata, sau ea chiar nu mai
exista. Multe motoare de cautare au anumite tehnici pentru a scoate in
mod automat din cautarile lor astfel de linkuri, dar pentru ca paginile
web se inmultesc foarte rapid este din ce in ce mai greu pentru
motoarele de cautare sa verifice existenta unor astfel de linkuri.
Raportand aceste “dead link” –uri vom ajuta motorul de cautare. Aceasta
se poate face submitandu-le.
Deep linking
Link
catre continutul situat in paginile web aflate in adancimea arborelui
site-ului. Poate fi si link direct catre pagini individuale din
interiorul siteului, dar nu catre home page.
Destination page
pagina care apare atunci cand un vizitator da click pe un rezultat oferit de catre un motor de cautare sau pe un banner.
Directory enhancement
Selectarea
celei mai apropiate categorii dintr-un director web si crearea unei
descrieri bogate in cuvinte cheie ce prezinta continutul unui site web
sau a unei anumite pagini web.
Dirty url
Url
al unei pagini web, care este lung, complex, dificil de citit, greu de
scris si de adus aminte, contine caractere neconventionale cum ar fi
semnul egal (=), semnul intrebarii (?), ampersand (&). In general
spiderii motorelor de cautare nu indexeaza pagini ce au un astfel de
url si ele prezinta un risc foarte mare in ceea ce priveste securitatea
aplicatiei web.
Domain
Resursele Internet sunt organizate pe domenii. Domeniile
sunt dispuse pe mai multe nivele ierarhice, nivelele inferioare adesea
se refera la anumite site-uri web dintr-un domeniu de nivel superior.
Cea mai semnificativa parte a adresei este la sfarsit, de exemplu
domeniile de pe primul nivel ierarhic se termina in .com, .edu, .gov,
.org (care la randul lor se impart pe arii de folosire, de exemplu
.edu.ro, .edu.fr). Exista de asemenea si o impartire a domeniilor pe
zone geografice, acestea facand parte din primul nivel ierarhic (de
exemplu .ar, .ca, .fr, .ro etc.) fiecare referindu-se la o anumita
tara. Din punct de vedere al motoarelor de cautare relevant este faptul
ca fiecare site sa aiba domeniul sau.
Doorway Page
o
pagina web optimizata pentru un anume motor de cautare si/sau pentru un
anumit cuvant cheie, care este redirectata catre pagina reala. Aceste
pagini sunt folosite de cele mai multe ori pentru a fi siguri ca
adevaratul continut va fi gasit.
Duplicate Content
pagini web distincte ca design, dar cu aproape acelasi continut, care pot atrage penalizari din partea motoarelor de cautare.
Dynamic Content
Se refera la o pagina web cu un continut care se schimba in
mod automat, sau bazate pe continutul unei baze de date, sau informatia
utilizator. Uneori este posibil sa recunoastem acesta tehnica daca url
–ul se termina in .asp, .cfm, .cgi sau .shtml . Este posibil sa avem un
continut dinamic folosindu-ne si de pagini .html, .htm care in mod
normal sunt pagini statice. Motoarele de cautare indexeaza paginile cu
un continut dinamic la fel ca cele cu un continut static, cu toate ca
ele nu indexeaza de obicei url-uri ce contin caracterul ‘?’.
Ghost site
Un site care nu a mai fost updatat de mult timp. Astfel de site-uri nu
reprezinta acelasi lucru cu site-urile abandonate. Acest gen de
site-uri contin explicatii in care se precizeaza ca ele nu au mai fost
updatate de mult timp, dar nu au fost sterse deoarece ele contin
informatii folositoare / informatii cu valoare istorica.
Google Bombing
Metoda
de a obtine un mare numar de backlinks, bazata pe creerea de link-uri
catre o pagina web, link-uri ce au ca text, fraze cheie.In acest fel
pagina respectiva se va regasi in rezultatele motoarelor de cautare pe
aceste fraze cheie . De exemplu cautati "miserable failure" pe Google
si veti avea parte de o surpriza.
Google Dance
Odata pe luna Google isi updateaza baza de site-uri web indexate. Acest
lucru poarta denumirea de Google Dance si poate sa dureze cateva zile -
de obicei tine de pe 20 pana pe 28 ale fiecarei luni.
Google juice
Calitatea,
puterea sau avantajul pe care un site le dobandeste odata cu
pozitionarea in primele pagini de rezultate oferite de Google.
Inbound Link
Linkuri plasate in interiorul altor site-uri catre site-ul tau.
IP Delivery
Acesta tehnica spam prezinta un continut diferit al paginii
in functie de adresa IP a clientului. Este foarte greu sa vezi paginile
ascunse folosind acesta tehnica, pentru ca adevarata pagina este
vizibila doar daca adresa IP este aceeasi cu (de exemplu) cea a
spider-ului.
Keyword
Cuvant care face parte din query.
Keyword Density
O pagina web trebuie sa aiba un continut relevant pentru
domeniul de activitate. De obicei ’keyword density’ se refera la cat de
mult se repeta ’keyword phrase’ in body-ul paginii web. Algoritmii
motoarelor de cautare vor pozitiona mai bine un site ce contine
‘keyword phrase’ - le dupa care cauta un vizitator.
Keyword Phrase
Fraza ce face parte din query.
Link Anchor Text
textul vizibil (posibil subliniat) al unui link.
link checker / link validator
Un
program care scaneaza site-ul web cu scopul de a identifica link-urile
moarte, nefunctionale (dead links). Cele mai multe programe de acest
gen genereaza un raport ce include o lista cu toate link-urile moarte
din site.
Link farm
O colectie de link-uri ale unor pagini ce nu au legatura cu
site-ul care le gazduieste. Aceasta ferma de link-uri este folosita
pentru a creste link popularity -ul, page rank -ul si este considerata
spam de multe motoare de cautare.
Link Popularity
Link Popularity este modul de a masura popularitatea unui
site pe internet determinata de numarul si calitatea link-urilor ce vin
dinspre alte site-uri catre el. Aceasta ajuta la cresterea Page
Rank-ului.
Manual submission
Procesul
de a submita manual o pagina web intr-un director web sau motor de
cautare. Pe langa acesta submitare manuala, in ultimul timp au aparut
foarte multe solutii software care realizeaza acesta submitare in mod
automat. Submitarea manuala este considerata de multi singura forma de
a inscrie corect un site intr-un director web sau motor de cautare, cu
toate ca unele servicii si programe care ofera submitare automata au
inceput sa fie considerate optiuni viabile.
Meta refresh
Este
un tag HTML care este folosit pentru a relua sau a face refresh unei
pagini web la un anumit interval. De cele mai multe ori acest tag se
foloseste pentru a redirecta in mod automat un utilizator catre o alta
pagina web. Cele mai multe motoare de cautare penalizeaza astfel de
redirectari. Exemplu:
Acesta linie de cod introdusa in head-ul paginii web va redirecta in 5 secunde acesta pagina catre noua adresa.
Mirror Sites
Acesta tehnica presupune a avea mai multe copii ale
site-ului sau ale paginilor web pe mai multe servere. Aceasta tehnica
este adesea tratata ca spam de catre motoarele de cautare pentru ca
influenteaza relevanta paginilor in motorul de cautare.
Misspellings
Greseli
de ortografie ale cuvintelor dupa care se realizeaza interogarile
facute pe motoarele de cautare. Unii webmasteri isi optimizeaza site-ul
pentru unele cuvinte scrise gresit cu scopul de a atrage mai multi
vizitatori.
Orphan page
O pagina web ce nu are nici un link catre ea.
Page views
de
fiecare data cand un vizitator acceseaza o pagina web aceasta vizita
este numarata ca un "page view", chiar daca acelasi vizitator intra pe
acceasi pagina 5 minute mai tarziu.
PageRank For Money
procesul de cumparare sau vanzare de linkuri ale unor pagini web cu un ridicat PR cu scopul de a imbunatati PR altor pagini.
Paid Inclusion
Unele
directoare web cer o taxa pentru a lua in considerare includerea
site-ului dumneavoastra in baza lor de date (in special site-urile
comerciale). In unele cazuri, prin plata acestei taxe nu se garanteaza
acceptarea in director a site-ului respectiv.
Pay-per-click
Pay-Per-Click este o forma de plata pentru publicitate,
facuta cunoscuta in special pe motorul de cautare Overture (altadata
GoTo). Conceptul este destul de simplu. Se liciteaza pentru a fi plasat
in sau in apropierea partii de sus a rezultatelor cautarii pentru un
cuvant cheie sau fraza. Se astepata ca cineva sa faca un click pe
link-ul listat, aceasta inseamna ca o companie plateste o suma
determinata de bani de fiecare data cand motorul de cautare le trimite
un vizitator. In plus, rezultatele din partea de sus a paginii de pe
Overture, sunt de asemenea listate si in rezultatele altor motoare de
cautare(de cele mai multe ori sunt listate ca "sponsored" sau
"featured" rezulate). Google are o versiune asemanatoare de PPC
(AdWords Select).
Post
un articol al blogului, a adauga un articol blog-ului (a posta).
Query
Cuvant, fraza sau un grup de cuvinte, ce pot fi combinate folosind si alta sintaxa
utilizate pentru localizarea paginilor web in search engine sau in directoare.
Reciprocal link
schimb de linkuri intre doua site-uri web. Astfel de link-uri pot ajuta
foarte mult la cresterea de page rank si link popularity, insa poate fi
daunator in cazul in care se formeaza o ferma de linkuri (link farm).
Relevancy
Gradul
in care continutul unei pagini web returnata de catre un motor de
cautare concorda cu fraza cheie dupa care s-a realizat interogarea.
Robots.txt
Robots.txt
este un fisier care este plasat pe server si indruma spiderii
motoarelor de cautare ce parte din site sa viziteze, sa indexeze.
Pentru mai multe detalii urmariti link-ul Robots.txt.
Saturation Analyzer
Se refera al numarul de pagini ale siteului indexate de
catre motoarele de cautare. In functie de aceasta ne vom da seama cat
de mult a indexat un motor de cautare din site.
Scored keyword phrase
Numele
dat unei fraze cautate, ce a fost inregistrata de un sistem care tine
evidenta numarului de interogari pe fraza cheie, cunoscut si sub numele
de scor.
Search Engine
Un server sau o colectie de servere dedicate indexarii paginilor web, colectionarea
rezultatelor si returnarea lor in functie de cererea facuta. Indexarea paginilor se
face cu ajutorul unor spiders. Cele mai importante search engine sunt: Altavista,
Excite, Hotbot, Infoseek, Lycos, Northern Light si Webcrawler. De mentionat
ca Yahoo este director si nu search engine. De altfel, termenul de search engine
este folosit pentru a descrie atat directoarele cat si search engine.
Search engine friendly
Proprietate
a unei pagini web de a fi agreata de catre motoarele de cautare. Pagina
este construita si optimizata pentru a avea ca rezultat o mai buna
pozitionare in motoarele de cautare. Asemena pagini au un continut
bogat in cuvinte cheie si sunt structurate astfel incat indexarea lor
sa fie facuta cu usurinta.
Search Engine Market
Marketing-ul unui site web prin motoarele de cautare, fie
prin imbunatatirea pozitiei pe care o ocupa in SERP, fie prin listarea
platita sau facand o combinatie intre aceste doua lucruri si alte
activitati inrudite.
SERP
(Search Engine Result Page) Pagina de rezultate a motorului de cautare
Siphoning
Un
nume generic folosit pentru a descrie toate tehnicile folosite pentru a
fura trafic de pe un site. De exemplu folosirea unei alte marci in
title-ul site-ului.
Spammer
Cel ce foloseste tehnici de spam pentru a influenta rezultatele motoarelor de cautare.
Spider, Spyder
O parte din search engine care se ocupa cu navigarea pe net, colectionand url-urile
si indexand cuvintele cheie si textul fiecarei pagini gasite. Cei mai importanti spideri
sunt Slurp (spider folosit de Inktomi), ArchitextSpider (spider folosit de Excite).
Actiunea de navigare, colectare si indexare de cuvinte cheie se numeste spidering.
Splash page
O pagina web care apare inainte ca vizitatorul sa intre propriu-zis pe
site. Paginile Splash sunt de multe ori pagini web ce contin un mesaj
de intampinare, un link de genul "Apasati pentru a intra pe site" sau
pagini ce contin animatii flash . Aceste pagini splash sunt considerate
de multa lume pagini fara importanta, ele nu sunt utile din punct de
vedere al optimizarii web (SEO).
Stop Word
Un
cuvant ce este ignorat cand se face o cautare pe un motor de cautare.
Exemple de astfel de cuvinte: get, I, me, the, in, you.
Unique vizitor
Un adevarat vizitator al site-ului. Serverul web
inregistreaza adresa IP a fiecarui vizitator pentru a determina numarul
real al acestora. Daca cineva viziteaza 20 de pagini ale site-ului,
serverul va numara un unic vizitator (pentru ca paginile vizitate sunt
associate aceleiasi adrese IP), dar va numara 20 de pagini accesate.
URL conversion
Tehnica folosita pentru a face url-urile unui site dinamic sa para ca
fiind ale unui site static. In acest fel url-urile ce contin caractere
de genul "?" si "&" sunt schimbate, de exemplu:
www.site.com/cart.asp?id=10&af=1024
vor deveni dupa url conversion:
www.site.com/cart.asp/id/10/af/1024,
si astfel sunt conforme cu niste reguli bine stabilite de unele
sisteme. Pentru aceasta conversie este necesar accesul la server.
Este o metoda ingenioasa de publicitate gratuita, care poate duce la cresterea traficului pe site. Este denumit viral deoarece functioneaza pe acelasi principiu ca si un virus. O persoana primeste materiale promotionale (articole, ebook) si le trimite mai departe cat mai multor oameni posibil. Spre deosebire de un virus, metoda aceasta nu este periculoasa. Ea include "refer-a-friend", "pass-it-on", "send-an-article", distribuire de ecards, ebooks si multe eltele. Exista modalitati prin care se poate implementa o strategie de viral marketing pe orice site.